روش هاي پخت فر كامبي بروج

تجهيزات آشپزخانه صنعتي

روش هاي پخت فر كامبي بروج

۷ بازديد

با روش هاي پخت فر كامبي بروج در خدمت شما هستيم. فر كامبي بروج و يا فر پخت تركيبي يكي از فرهاي صنعتي محسوب مي شود كه مورد نياز براي تمامي آشپزخانه هاي صنعتي است. اين نوع قابليت پخت انواع محصولات از خانواده سبزيجات، گوشت قرمز، مرغ و ماهي را به صورت كاملا بخارپز و فقط با حرارت و يا هر دو حالت در كوتاه ترين زمان ممكن دارد. يكي از ويژگي هاي برجسته اين فر اين است كه غذاها با كيفيت بسيار بالايي در آن پخت مي شوند.

با روش هاي پخت فر كامبي بروج به مدل هاي متنوع مي توانيد در فضايي كمتر از يك مربع مواد غذتيي را گريل، كبابي، پخت، بخارپز، آرام پز و يا اب پز كنيد. با استفاده از فر كامبي و روش هاي پخت فر كامبي بروج پخت سريع، استفاده آسان، آماده سازي غذا با كيفيت بالا و حتي صرفه جوبي در زمان، پول و انرژي را به همراه داريد. با فيدار سورن همراه باشيد.

 

روش هاي پخت فر كامبي بروج

فر كامبي يا فر پخت تركيبي يكي از تجهيزات آشپزخانه صنعتي است. يك فر همه كاره محسوب مي شود كه امكان پخت غذا را با سه روش مختلف فراهم مي كند. سيستم پيشرفته كنترل ميزان رطوبت كابين در فر كامبي به همراه امكان پخت انواع غذاها در سه حالت هواي داغ، بخار و تركيبي هيچ محدوديتي در پخت گريل، بخارپز، سرخ كردن، دودي كردن، پخت نان، شيريني و دسر باقي نمي گذارد. در اين بخش مي خواهيم شما را با انواع روش هاي پخت فر كامبي بروج آشنا كنيم. با ما همراه باشيد.

روش هاي پخت فر كامبي بروج

روش هاي پخت فر كامبي بروج

گردش هواي داغ يا كانوكشن

از گردش هواي داغ و خشك براي پخت انواع غذاها از جمله پخت نان و كبابي شدن گوشت و يا پخت پيتزا استفاده مي گردد. عملكرد گردش هواي داغ در فر كامبي بروج به صورت جريان يكنواخت هواي داغ در كابين براي پخت يكدست مواد غذايي است.

بخار

بخار نيز از ديگر روش هاي روش هاي پخت فر كامبي بروج محسوب مي شود. گزينه بخار به سه حالت بخار بويلر، بخار مستقيم و بخار تركيبي تقسيم بندي مي شود. در نتيجه غذاهايي مانند ماهي كه در فر معمولي حجم آن ها كم شود و بافت خود را از دست مي دهند، در حالت بخار فر كامبي با بهترين كيفيت آماده سازي مي گردند. همچنين پخت سبزيجات با بخارپز فر كامبي ارزش غذايي، بافت و رنگ طبيعي سبزيجات را به خوبي حفظ مي كند.

بخار بويلر: اين نوع بخار از دانه هاي ريزتر و خشك تري براي پخت غذاهاي داراي بافت سفت تر و فشرده تر مانند پروتئين بسيار مناسب است.

بخار مستقيم: غذاهايي كه داراي بافت نرم تر و لطيف تري هستند، با بخار مستقيم  ذرات درشت و خيس كيفيت پخت بهتري خواهند داشت.

بخار تركيبي بويلر و مستقيم: بخار تركيبي از ويژگي هاي انحصاري كامبي و يكي از انواع روش هاي پخت فر كامبي بروج مي باشد. بروج هر دو سيستم توليد بخار مستقيم و بخار بويلر را در فرهاي كامبي خود به كارگرفته تا مزاياي استفاده از هر دو سيستم را به طور توامان در طيف وسيعي از غذاها ايجاد كند.

تركيب بخار و هواي داغ

پخت تركيبي در واقع يكي از گزينه هايي است كه سبب شده فر كامبي نسبت به ديگر تجهيزات متمايز شود. اين فر به آشپز اين امكان را مي دهد كه حجم زيادي از غذا را با بالاترين كيفيت بپزد. در اين حالت دستگاه از حرارت و بخار به طور مداوم استفاده مي كند تا غذا در كمترين زمان ممكن بپزد و آماده شود. ميزان رطوبت كابين با توجه به برنامه پخت به صورت خودكار تعيين مي گردد، گرچه تنظيم دستي براي دما و رطوبت نيز در دسترس آشپز مي باشد.

 مشاوره راه اندازي رستوران و كترينگ

مزاياي داشتن دستگاه فر كامبي

براي داشتن فر كامبي و دسترسي به انواع روش هاي پخت فر كامبي بروج نياز به سرمايه گذاري اوليه مي باشد. اما اين هزينه اوليه در برابر مجموعه تجهيزاتي كه مي بايست در يك آشپزخانه صنعتي استفاده شود بسيار ناچيز است. به عبارت ديگر با يكبار هزينه و خريد فر كامبي بروج مي توانيد صاحب انواع عملكردهاي فر كامبي شويد كه نوعي سرمايه گذاري بلند مدت محسوب مي شود. از دلايل قاطع براي استفاده از فر كامبي در اشپزخانه صنعتي مي توان به موارد زير اشاره كرد.

  • فرهاي كامبي بروج چندين عملكرد را در قالب يك دستگاه دارند و انواع روش هاي پخت فر كامبي بروج را به صورت يكجا داريد. بنابراين ديگر نيازي به خريد دستگاه مجزا با عملكردهاي مختلف نخواهيد داشت.
  • به هنگام طبخ انواع غذاها شما مي توانيد درصد ميزان بخار و يا حتي طيف متفاوتي از درجه حرارت را براي پخت انواع غذاها مورد استفاده قرار دهيد.
  • اين دستگاه داراي پنل كاملا تاچ و ديجيتال است و مي توانيد بدين طريق انتخاب هاي متنوعي داشته باشيد.
  • فرهاي كامبي در سه مدل متنوع فر كامبي 6 طبقه، فر كامبي 10 طبقه و فر كامبي 20 طبقه توليد مي گردد. كه مي توانيد در هر طبقه غذاها را با دستور غذايي و با مواد و متريال هاي متفاوتي همزمان طبخ كنيد.
  • با پخت غذا در فرهاي كامبي مي توان ارزش غذايي ويتامين ها و ريز مغذي هاي غذا را حفظ كرد.

 

برنامه ريزي براي پخت فر كامبي

روش هاي پخت فر كامبي بروج

روش هاي پخت فر كامبي بروج

فرهاي كامبي را مي توان با توجه به نوع غذا و از ابتدا با توجه به ذائقه برنامه ريزي كرد. بدين صورت كه در هر طبقه با توجه به نوع غذا كه در آن قرار گرفته است دستور پخت جداگانه اي وارد نمود همچنين مي توان به حافظه دستگاه برنامه از پيش تعيين شده را وارد و ذخيره نمود. در نظر داشته باشيد با توجه به اينكه اين دستگاه به صورت طبقه طبقه مي باشد مي توان از سيستم پخت تركيبي در يك رديف بهره گرفت و در طبقه اي ديگر از سيستم بخار پز استفاده كرد . بدون اينكه عملكرد، بو و مزه ها غذاها با يكديگر تداخلي داشته باشد.

قبل از خريد دستگاه ابتدا بايد بدانيد كه نيازهاي سر آشپز شما و منو غذاهاي شما چيست. براي نصب دستگاه مي بايستي تاسيسات مورد نياز شمال برق ،آب (براي توليد بخار ) و گاز طبيعي را تامين نماييد. اين دستگاه همچنين نياز به لوله كشي آب شهري براي شست و شوي اتوماتيك و نيز خروجي فاضلاب مي باشد. براي خريد فر كامبي بروج و اطلاع از قيمت آن مي توايند فيدار سورن مراجعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.