انواع فر پيتزا | تجهيزات پخت پيتزا

تجهيزات آشپزخانه صنعتي

انواع فر پيتزا | تجهيزات پخت پيتزا

۶ بازديد

خريد انواع فر پيتزا از موضوعات مهمي است كه همه كساني كه صاحب رستوران يا فست فست فود هستند، و يا قصد راه اندازي فست فود را دارند، با آن مواجه هستند. پيتزا از محبوب ترين انواع فست فود ها و حتي غذا ها در سراسر جهان است. اين نوع فست فود كه خواستگاه اصلي آن به شهر ناپل ايتاليا برمي گردد، در ميان تمامي جوامع و مردم كشور هاي مختلف از محبوبيت فراواني برخوردار است. به همين سبب هم پخت پيتزا و سرو آن براي مشتريان از كسب و كار هاي نسبتا پر رونق محسوب مي گردد و به همين دليل هم ساليانه افراد بسياري به اين صنعت روي مي آوردند. در صورتي كه قصد راه اندازي فست فودي، رستوران يا هر جايي كه قرار است در آن پيتزا سرو شود را داريد، ادامه مقاله انواع فر پيتزاي تجهيزات آشپزخانه صنعتي فيدار سورن را از دست ندهيد.

انواع فر پيتزا

هر كس كه قصد راه اندازي فست فود يا هر جايي كه در منوي آن پيتزا قرار دارد، را داشته باشد، به اين احتياج خواهد داشت كه پيتزا را پس از آماده سازي موارد اوليه و چينش آن ها بر روي خمير، بپزد. زيرا قرار نيست كه پيتزا و مواد اوليه، خام خام تحويل مشتري شوند. به همين سبب هم افراد به اين نياز دارند كه انواع فر پيتزا را تهيه كنند تا پس از آماده سازي مواد اوليه، آنها را داخل فر قرار دهند تا پخته و آماده ارائه به مشتريان شود. به همين منظور، آشنايي با انواع فر پيتزا كه برخي از آن ها را در قسمت پايين آورده ايم، اوجب واحبات است.

كسب اطلاعات بيشتر: انتخاب فر پيتزا مناسب

تنور پيتزا يا فر پيتزا آجري

انواع فر پيتزا | تجهيزات پخت پيتزا

انواع فر پيتزا | تجهيزات پخت پيتزا

يكي از انواع فر پيتزا كه براي رستوران ها و فست فودي ها قابل استفاده است، فر پيزا آجري يا تنور پيتزا مي باشد. نحوه كار اين فر كه به آن تنور پيتزا هم گفته مي شود، به اين شكل است كه حرارت مورد نياز براي پخت را از طريق هيزم و آتش تامين مي كند. نحوه قرار گيري پيتزا در آن هم به اين ترتيب است كه پس از قراز دادن مواد اوليه بر روي خمير پيتزا، با استفاده از پارويي و بدون نياز به هيچ گونه ظرف و قالبي، مستقيما آن را بر روي كف فر قرار مي دهند تا پخته شود و پس از پخته شدن هم به مجددا به وسيله پارو آن را از تنور خارج مي كنند. اين فر به اين دليل كه در آن پخت با حرارت آتش و سوخت هيزم صورت مي گيرد، ميان مشتريان بسيار پر طرفدار است و به پيتزاي اصيل ناپلي نزديك تر است.

البته اين نوع فرهاي پيتزا، نوع ديگري هم دارند كه با استفاده از گاز طبيعي كار ميكند و به آن تنور پيتزا يا فر پيتزاي آجري گازي مي گويند كه ساختاري آجري دارد و با استفاده از مشعل ها و…. حرارت را به سطوح بالا و پايين پيتزا رسانده، و پيتزا را آماده سرو مي كند. البته شكل كلي كار آن يعني نحوه گذاشتن، پخت و خارج شدن پيتزا از آن به مانند به همان تنور ذغالي است.

فر پيتزا ريلي

انواع فر پيتزا | تجهيزات پخت پيتزا

انواع فر پيتزا | تجهيزات پخت پيتزا

از پر كاربردترين انواع فر پيتزا كه اگر نگوويم در همه فست فودي ها مورد استفاده قرار ميگيرد، مي شود گفت در اغلب فست فودي ها و رستوران ها با آن مواجه هستيم، فر پيتزاي ريلي است. اين نوع فر ها كاربرد بسيار زيادي دارند و نه تنها براي پخت پيتزا كاربرد دارند بلكه براي پخت انواع لازانيا، سيب زميني و… هم مورد استفاده قرار مي گيرند. فر هاي پيتزاي ريلي كه به آن ها فر پيتزاي تونلي هم گفته مي شود، در سايز و اندازه هاي مختلف در بازار موجود هستند كه گردش ريل آن ها هم به وسيله دو موتور در پايين و بغل فر صورت مي گيرد.

گرماي لازم براي پخت در فر پيتزاي ريلي هم، به كمك فن به سطح پيتزا مي رسد. با حركت آرامي كه ريل دارد و با گرمايي كه توسط فن تامين مي شود، سطح پيتزا، لازانيا يا از اين قبلي غذاي هايي كه در داخل فر قرار گرفته است به بهترين شكل، و به صورت يكنواخت مي پزد و آماده ارائه به مشتري مي شود. اجزا و قسمت هاي مختلف ريل فر پيتزاي ريلي از استيل هاي مرغوب ساخته شده است و اين فر ظرفيت ايجاد حرارت تا 55000 كيلو وات و 450 درجه سانتي گراد را دارا مي باشد.

كسب اطلاعات بيشتر: لوازم صنعتي فست فود

فر پيتزا صندوقي

از ديگر انواع فر پيتزا كه كاربرد نسبتا گسترده اي در انواع كسب و كار هاي غذايي اي كه پيتزا سرو مي كنند دارد، فر پيتزا صندوقي مي باشد. فر صندوقي كه گرمايش آن به وسيله المنت تامين مي شود.  داراي محفظه هاي مختلفي كه در سايز هاي متفاوتي هستند، مي باشد. بدنه اين نوع از فر ها به مانند فر پيتزاي ريلي، از استيل مرغوب يا پروفيل هاي فولادي است تا در مقابل گرما مقاوم باشند. فر هاي صندوقي  مجهز به نمايشگري هستند كه دماي داخل فر را نشان مي دهد. اين فر ها نسبت به ساير انواع فر هاي پيتزا، قيمت مناسب تري دارند و براي كساني كه قصد راه اندازي فست فود با قيمت كم را دارند، مناسب تر هستند.

قيمت تنور پيتزا

انواع فر پيتزا | تجهيزات پخت پيتزا

انواع فر پيتزا | تجهيزات پخت پيتزا

قيمت انواع فر پيتزا اعم از تنور پيتزا، فر صندوقي، فر ريلي پيتزا و… بسته به عوامل متعددي است و اين گونه نيست كه ما در اينجا قميتي را مشخص كنيم و بگوييم كه، بله اين قيمت انواع فر پيتزا است. در وهله اول قيمت انواع فر هاي پيتزا با هم متفاوت ، در وهله دوم قيمت هر نوع فر پيتزا بسته به سايز، ابعاد و ويژگي هايي فر پيتزايي است كه شما قصد داريد آن را تهيه كنيد. در وهله سوم پس از آنكه فر با نوع، سايز، اندازه و ويژگي هاي مورد نظرتان را پيدا كرديد بايد به سراغ انتخاب برند برويد، در وهله آخر هم بايد جايي را كه شما قصد تهيه فر مورد نظرتان از آنجا را داريد، مشخص كنيد، زيرا قيمت محصولات مراكز مختلف فروش تجهيزات راه اندازي فست فود، با يكديگر تفاوت دارد.

خريد فر پيتزا

در نهايت پس از اين كه انواع فر پيتزا را شناختيد، يكي را با توجه به سايز، ويژگي هاي مورد نيازتان و برند دلخواه و مناسب انتخاب كرديد، نوبت به آن مي رسد كه به جايي مراجعه كنيد و فر پيتزاي دلخواه تان را از آنجا بخريد. يكي از مراكز معتبر فروش انواع تجهيزات آشپزخانه صنعتي، تجهيزات فست فود، تجهيزات رستوران و همين انواع فر پيتزا، كه شما مي توانيد لوازم و تجهيزات مورد نظرتان را با بالاترين كيفيت، از آنجا تهيه كنيد، فروشگاه اينترنتي فيدار سورن مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.