سود رستوران چقدر است

تجهيزات آشپزخانه صنعتي

سود رستوران چقدر است

۷ بازديد

اين موضوع كه سود رستوران چقدر است همواره سوال و دغدغه اصلي افراد مختلفي از جمله كساني كه به فكر راه اندازي رستوران افتاده اند، مي باشد. رستوران داري يكي از كسب و كار هاي ديرينه مي باشد كه قدمت آن به شروع متمدن شدن و شهر نشيني انسان ها باز مي گردد. رستوران ها در طول تاريخ همواره سود نسبتا خوبي را عايد صاحبان شان مي كردند. در دنياي امروزه هم حتي با اين وجود كه تعداد رستوران ها بسيار افزايش يافته است،‌ اما هنوز هم رستوران داري شغلي پر درآمد و با پرستيژ محسوب مي گردد. اگر كه به رستوران ها علاقه منديد و يا اگر كه به فكر راه اندازي يك رستوران و خريد تجهيزات رستوران هستيد، ادامه مقاله سود رستوران چقدر است، براي تان جالب خواهد بود. با تجهيزات و لوازم آشپزخانه صنعتي فيدار سورن همراه باشيد.

درآمد رستوران چقدر است؟

سود رستوران چقدر است | محاسبه درآمد رستوران

سود رستوران چقدر است | محاسبه درآمد رستوران

اين كه بخواهيم ميزان خاصي را مشخص كنيم و بگوييم كه پاسخ سوال درآمد و سود رستوران چقدر است، اين مقدار مي باشد، امري غير ممكن است. زيرا اين موضوع به چندين عامل مختلف بستگي دارد كه برخي از آن ها در كنترل افراد و صاحبان رستوران مي باشد و برخي ديگر خارج از كنترل آن هاست و بسته به عوامل بيروني است. اگر كه صاحب رستوران و يا اگر كه در شرف راه اندازي آن هستيد، اين كه از موضوعاتي كه در درآمد و سود يك رستوران تاثير زيادي دارند مطلع باشيد، موضوعي حياتي است، به همين سبب در قسمت زيرين اين پاراگراف، يكسري از عوامل موثر در ميزان درآمد و سود رستوران گردآوري شده اند. اگر به فكر راه اندازي كترينگ هستيد و مي خواهيد اطلاعاتي در مورد تجهيزات كترينگ نيز داشته باشيد به صفحه مربوطه مراجعه كنيد.

عوامل فردي

همان گونه كه پيش تر هم گفته شد، يكي از موضوعات تاثير گذار در بحث سود رستوران چقدر است، به خود افراد و صاحبان كسب و كار، يا همان رستوران ها باز مي گردد. به عنوان نمونه اين كه خود فرد علاوه بر هزينه هاي ضروري كه شامل هزينه هاي مواد اوليه، پرداخت حقوق كاركنان و… هستند، چه مقداري را بيش از نياز عادي، خرج چيز هايي مثل تبليغات و تغيير يا اضافه كردن به دكوراسيون مي كند، يا ميزان سودي كه بر روي نرخ تمام شده غذا اضافه مي كند، يا نيروي كاري كه به رستوران اضافه مي كند، يا ميزاني كه رستوران را گشترش ميدهد، يا مزايايي كه براي كاركنان خود در نظر گرفته مي گيرد و… به خود فرد و سليقه او باز مي گردد.

عوامل خارجي

عوامل خارجي كه بخشي جدا نشدني از پاسخ سوال سود رستوران چقدر است مي باشند، به مواردي گفته مي شود كه ميزان هزينه هاي آن در اختيار افراد و صاحبان رستوران نيست، اما ميزان درآمد و سود آن ها را دچار تغييرات مي كند. به عنوان نمونه فرض كنيد كه صاحب كسب و كار يا همان رستوران، با احتساب تمامي مخارج و هزينه ها، مقدار سودي را براي كار خود در نظر مي گيرد، اما ناگهان قيمت ارز دچار نوسان مي شود و او براي جلب مشتري مجبور مي شود كه هزينه بيشتري براي رستوران انجام داده و سود كمتري را دريافت كنيد، يا مثلا عوامل متاثر از شهر مثل اين مورد كه هزينه اجاره ملك در شهرهاي مختلف متفاوت است يا براي نمونه اين كه تمكن مالي مردم هر شهر با شهر هاي ديگر فرق دارند، اين ها مطالب متاثر از شهر بود اما مطلب ديگري هم كه به عنوان عامل خارجي وجود دارد، عرف قيمتي است، براي مثال شما فرض كنيد رستوران هايي كه از لحاظ سطح و كلاس كاري هم رده شما هستند، مثلا كباب را به قيمت 100 هزار تومان عرضه مي كنند، در اين صورت شما هم بايد چيزي نزديك به آن رقم يا خود 100 هزار تومان را بر روي كباب هاي خود بگذاريد. اين ها برخي از عوامل خارجي تاثير گذار در كناري برخي مسائل خارجي ديگر بودند.

روش هاي افزايش سود رستوران

سود رستوران چقدر است | محاسبه درآمد رستوران

سود رستوران چقدر است | محاسبه درآمد رستوران

با عوامل موثر در ميزان سود دهي يك رستوران، و بحث درآمد و سود رستوران چقدر است تا حدود زيادي آشنا شديم. حال بايد ببينيم كه چه راه هايي وجود دارد كه بتوانيم با استفاده از آن ها، اين ميزان سود را فارغ از عوامل خارجي و مسائلي كه كنترل آنها از دست مان خارج است، افزايش دهيم، به درآمد خود بيفزاييم، راندمان و كارايي رستوران را بالاتر ببريم، و دركيفيت خدمات، محصولات و غذاهاي ارائه شده هم، تغييرات آن چناني ايجاد نكينم. همان گونه كه گفته شد براي افزايش سود دهي رستوران و پاسخ بهتر به سوال سود و درآمد رستوران چقدر است، يكسري راه هايي وجود دارند كه در قسمت پاييني برخي از آن ها را با هم مشاهده مي كنيم.

افزايش فروش: مشخصا اولين راهي كه براي افزايش سود يك رستوران در بحث سود رستوران چقدر است و ساير مباحث اين گونه، به ذهن مخاطبان و صاحبان رستوران ها مي رسد، افزايش فروش مي باشد. اين كار كه يكي از مشخص ترين راه هاي افزايش سود و درآمد يك رستوران مي باشد، اين گونه است شما سعي مي كنيد با راه هاي مختلف مشتريان بيشتري را براي رستوران خود جذب كنيد.

استفاده از نرم افزار حسابداري: استفاده از نرم افزار حسابداري يكي از راه هاي افزايش درآمد و سود رستوران است كه يكي از راه هاي فهميدن اين كه سود رستوران چقدر است هم، مي باشد. با استفاده از نرم افزار حسابداري و وارد كردن ريز و درشت هزينه ها و درآمد ها، شما قادر خواهيد بود جايي كه بيشترين هزينه را صرف آن مي كند، جايي كه بيشتر درآمدتان از آنجاست و…. را بفهميد و بهتر بتوانيد ميزان خرج و درآمدتان را مديريت كنيد.

كاهش هزينه ها: از ديگر راه هاي افزايش سود و درآمد كه پس از افزايش فروش، از گزينه هايي است كه حتما به ذهن مخاطبان و صاحبان كسب و كارها خطور مي كند، كاهش هزينه ها مي باشد. در اين راه شما بايد به دنبال راه هايي بگرديد كه با استفاده از آن ها، بدون اين كه كيفيت خدمات و غذاي ارائه شده شما به مشتريان، و بدون اين كه شكل و ظاهر رستوران تان تغييز خاصي بكند، ميزان هزينه ها و خرج هايتان را كاهش دهيد.

خريد لوازم ضروري: يكي از راه هاي كاهش هزينه ها نيز خودداري از خريد لوازم غير ضروري مي باشد. اگر سري به ليست تجهيزات رستوران و يا تجهيزات فست فود زده باشيد حتما متوجه شده ايد كه ليست بلندبالايي در اختيار شما قرار داده مي شود كه بسياري از آن ها براي غذاهاي خاص است كه شما در منو خود آن را نداريد. بنابراين بهتر است در ابتدا با مشاوره راه اندازي رستوران، گزينه هاي خود را هماهنگ كنيد و در نهايت تنها ليست لوازم ضروري را داشته باشيد.

دريافت مشاوره راه اندازي رستوران: 09122408711

بهترين مركز فروش لوازم آشپزخانه صنعتي

سود رستوران چقدر است | محاسبه درآمد رستوران

سود رستوران چقدر است | محاسبه درآمد رستوران

اميد است مطالب بيان شده در طول مقاله سود رستوران چقدر است براي شما مفيد واقع شده باشد. در صورتي كه قصد راه اندازي يك رستوران را داريد و يا حتي در صورتي كه صاحب رستوران هستيد، به شما توصيه مي شود كه سري به سايت فيدارسورن بزنيد، در سايت فيدارسورن هم قادر خواهيد بود از مشاوران متخصص آن ها در زمينه هاي مختلفي مثل راه اندازي و مديريت رستوران مثل همين كه سود رستوران چقدر است، كمك بيگريد، و هم مي توانيد تمامي انواع و اقسام لوازم و تجهيزات آشپزخانه هاي صنعتي، تجهيزات و لوازم كافه، تجهيزات و لوازم فست فود و…. را با بالاترين كيفيت و مدت زمان ماندگاري خريداري نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.