صفر تا صد راه اندازي كافي شاپ

تجهيزات آشپزخانه صنعتي

صفر تا صد راه اندازي كافي شاپ

۸ بازديد

اگر پاتوق شما نيز كافي شاپ هاي تهران مي باشد و تايم زيادي را در اين مكان ها مي گذرانيد، حتما به فكر راه اندازي كافي شاپ افتاده ايد. در اين مطلب مي خواهيم در مورد شرايط راه اندازي و مجوزهاي لازم به بحث و بررسي بپردازيم. براي شروع هر كاري لازم است كه در ابتدا هزينه ها بررسي شود و بدانيد كه نياز به چقدر سرمايه داريد. كافي شاپ ها از جمله كسب و كارهاي پرسودي محسوب مي شوند كه با تغيير زندگي مردم بسيار رونق گرفته اند. به خصوص شهرهايي كه داراي فضاي سبز و بكر براي گردش نمي باشد، بهترين مكان براي گذران اوقات با دوستان و يا حتي خانواده كافي شاپ مي باشد. يكي از ويژگي هاي بارز اين مكان ها نسبت به ديگر فضاها مانند رستوران، فضايي صميمي و دوستانه مي باشد كه متناسب با نياز مشتري انواع غذاعاي فست فودي و نوشيدني را نيز سرو مي كند. اين امر باعث محبوبيت كافي شاپ ها در ميان قشر جوان شده است.

پيش از اينكه در مورد تجهيزات آشپزخانه صنعتي و يا نيازهاي راه انداري كافي شاپ به بحث و بررسي بپردازيم در ابتدا مي خواهيم بدانيم كه كافي شاپ به چه مكاني گفته مي شود و تفاوت آن با ديگر فضاها چيست. شما عزيزان براي كسب اطلاعات بيشتر و يا دريافت مشاوره راه اندازي و تجهيزات كافي شاپ مي توانيد با شماره هاي درج شده تماس حاصل نماييد و از مشاوره مجموعه فيدار سورن بهره مند شويد.

كافي شاپ با كافه چه تفاوتي دارد؟

كافي شاپ به مكاني گفته مي شودكه تقريبا شبيه به كافه و رستوران است كه در آن انواع نوشيدني هاي سرد و گرم سرو مي شود و در عين حال در آن غذا نيز سرو مي شود. در دهه اخير كافي شاپ ها نسبت به ساليان گذشته رونق چشم گيري داشته اند به گونه اي كه افراد زيادي از اين مكان ها استفاده مي كنند.

در واقع فراگير شدن قهوه در ايران باعث رونق گرفتن كافي شاپ ها شده است. شايد پايه اصلي يك كافي شاپ قهوه باشد و به همين دليل فضاي آن به گونه اي متفاوت تر طراحي مي شود. به هنگام راه اندازي كافي شاپ مهم ترين مسئله كه در ديد مشتري مي باشد، سبك دكوراسيون آن است و بهتر است به نحوي كاملا جديد و منحصر به فرد طراحي شود.

كسب اطلاعات بيشتر: تجهيزات فودكورت

كافه و كافي شاپ به دليل اينكه در كلمه مشابه يكديگر هستند، به اشتباه بسياري از افراد آن ها يكسان مي دانند. اما واقعيت اين است كه كافي با كافي شاپ تفاوت هاي بسيار زيادي دارند. از جمله اين تفاوت ها مي توان به مواد غذايي سرو شده، منو و دكور اشاره داشت. درست است كه هر دو براي دور هم جمع شدن دوستان و افراد خانواده ايجاد شده اند. اما در مورد تفاوت كافه و كافي شاپ بايد به اين موضوع اشاره داشت كه كافي شاپ چيزي بين كافه و رستوران است كه هم قهوه و نوشيدني در آن سرو مي شود و هم غذاي گرم و سرد

مراحل راه اندازي كافي شاپ

براي اينكه بخواهيد يك كافي شاپ راه اندازي كنيد تنها سه راه پيش روي خود داريد كه در ادامه در مورد آن به بحث و بررسي مي پردازيم در نظر داشته باشيد كه در صورتي كه اطلاعات كافي در مورد راه اندازي كافي شاپ نداريد بهتر است با يك فرد متخصص در اين امر مشورت كنيد تا دچار ضرر مالي نشويد. براي اين كار مي توانيد با مشاور راه اندازي كافي شاپ و رستوران يعني فيدار سورن در ارتباط باشيد. سه روش راه اندازي كافي شاپ  به شرح زير مي باشد:

صفر تا صد راه اندازي كافي شاپ

صفر تا صد راه اندازي كافي شاپ

مدل فرانشيز

همانند راه اندازي رستوران، براي راه اندازي كافي شاپ نيز مي توانيد از مدل فرانشيز استفاده كنيد. در اين حالت به ازاي پرداخت حق فرانشيز، در مكاني كه توسط ارائه دهنده فرانشيز انتخاب شده است مي توانيد از نام آن برند و فعاليت تحت ليسانس آن استفاده كنيد و شعبه ديگري از يك برند معتبر را در جايي ديگر از شهر راه اندازي كنيد.

خريد يك كافي شاپ واگذاري شده

اين شيوه نوعي ديگر از روش هاي راه اندازي كافي شاپ مي باشد. بدين صورت كه كافي شاپي را كه ديگر نمي خواهد در محل مربوطه فعاليت كند خريداري مي كنيد. اما در نظر داشته باشيد كه مي بايست گزينه اي را انتخاب كنيد كه سودآوري داشته باشد. يافتن كافي شاپي سودآور كار ساده اي نيست.

راه اندازي كافي شاپ از صفر

اين راه نيازمند تلاش بسيار زيادي مي باشد. چرا كه از ابتداي كار مي بايست به فكر دريافت مجوز راه اندازي كافي شاپ، خريد تجهيزات آشپزخانه كافي شاپ و يك برندسازي باشيد. اين روش داراي بيشترين انعطاف پذيري و بهترين پتانسيل براي به حداكثر سود مي باشد.

كسب اطلاعات بيشتر: ليست تجهيزات راه اندازي فلافلي

مدارك لازم براي راه اندازي كافي شاپ 

  1. احراز تابعيت جمهوري اسلامي ايران
  2. ارائه سند مالكيت شامل يكي از موارد زير:
  • اجاره‌نامه رسمي يا عادي
  • بنچاق
  • مبايعه‌نامه
  • حكم قطعي دادگاه مبني بر الزام تنظيم اجاره‌نامه
  • رسيد معتبر پرداخت اجاره‌بها
  • ارائه قرار دادهاي منعقدشده بين متقاضي پروانه كسب با ادارات و سازمان‌هاي دولتي
  • اصل و فتوكپي تمام صفحات شناسنامه (۲ نسخه)
  • اصل و كپي كارت ملي (۲ نسخه)
  • ارائه آخرين مدرك تحصيلي
  • ارائه سوابق كاربري تجاري يا اداري يا كارگاهي محل كسب (عوارض مشاغل و كسب و پيشه)
  • كسب رضايت مالك به منظور تغيير شغل
  • گواهي پايان خدمت نظام وظيفه
  • ۱۲ قطعه عكس ۴×۳ جديد
  • كدپستي ۱۰ رقمي واحد صنفي (كپي قبض تلفن واحد صنفي)
  • در صورت داشتن پروانه كسب قبلي، ارائه فتوكپي جواز كسب
  • در صورت موروثي بودن ملك، ارائه رضايت محضري ساير وراث به همراه اصل و فتوكپي شناسنامه ورثه و اصل و فتوكپي گواهي حصر وراثت

كسب اطلاعات بيشتر: بهترين برند تجهيزات آشپزخانه صنعتي

صفر تا صد راه اندازي كافي شاپ

صفر تا صد راه اندازي كافي شاپ

لوازم راه اندازي كافي شاپ

در صورتي كه در حال راه اندازي كافي شاپ هستيد و آن را از كسي خريداري كرده ايد ديگر نيازي به خريد تجهيزات كافي شاپ نداريد. اما در غير اين صورت مجبور خواهيد بود كه تمامي تجهيزات ضروري را خريد كنيد و احتمالا هزينه هايي نيز براي نصب آن ها بايد بپردازيد اما در نظر داشته باشيد كه تجهيزات آشپزخانه صنعتي بسيار گسترده مي باشد و خريد تمامي اين تجهيزات براي كافي شاپ شما نياز نيست. به همين دليل در ابتدا بايد ليستي از محصولاتي كه نياز داريد تهيه كنيد. اين ليست وابستگي زيادي به منو شما دارد. به عنوان مثال در صورتي كه در كافي شاپ خود علاوه بر كيك و قهوه از ساير مواد غذايي نيز استفاده كنيد مي بايست يخچال و اجاق گاز نيز تهيه كنيد.

در حالت كلي براي راه اندازي يك كافي شاپ حداقل به 500 ميليون بودجه نياز داريد و سقف اين عدد وابسته به خواسته ها و اهداف شما مي باشد. در ادامه مي خواهيم برخي از تجهيزات لازم كافي شاپ را براي شما بيان كنيم. با مجموعه طراحي و تجهيز آشپزخانه صنعتي فيدار سورن همراه باشيد.

قهوه ساز

مهم ترين دستگاهي كه در راه اندازي كافي شاپ به آن نياز داريد دستگاه قهوه ساز مي باشد. اين دستگاه مي بايست از دوام بالايي برخوردار باشد چرا كه قرار است روزانه به تعداد زيادي قهوه توليد كند. بنابراين ترجيحا از برندهاي معتبر خريداري كنيد تا از ضمانت كالا اطمينان داشته باشيد.

دستگاه اسپرسوساز

بسياري از نوشيدني هاي قهوه كه در منو كافي شاپ وجود دارد حاوي اسپرسو مي باشد. بنابراين شما به يك دستگاه اسپرسوساز نيز نياز داريد. قيمت اين دستگاه پيش از اين از 25 ميليون تومان شروع مي شد. با توچه به بودجه خود مي توانيد مناسب ترين دستگاه را از فيدار سورن تهيه كنيد.

كسب اطلاعات بيشتر: راهنماي خريد اسپرسوساز صنعتي

آسياب قهوه صنعتي

از آنجايي كه اكثر كافي‌ شاپ‌ها براي سرو قهوه تازه از دانه‌هاي قهوه استفاده مي‌كنند، لازم است آسياب قهوه صنعتي را به ليست تجهيزات كافي ‌شاپ خود اضافه كنيد. سرمايه‌گذاري در دستگاه آسياب مناسب مي‌تواند در طعم و رايحه قهوه يا اسپرسو تفاوت ايجاد كنيد.

مخلوط‌كن‌هاي صنعتي

در سال 2019، يك نظرسنجي از مصرف‌كنندگان نشان داد كه 38 درصد از مشتريان كافه‌ها بيشتر نوشيدني‌هاي مخلوط را سفارش مي‌دهند. براي استفاده از اين روند حداقل به يك مخلوط كن نياز داريد. بهتر است تجهيزاتي خريداري كنيد كه وقتي فروشگاه شما روزانه صدها نوشيدني منجمد درست مي‌كند، خراب نمي‌شوند.

دستگاه فيلتر آب

براي افزايش طول عمر دستگاه اسپرسو و بهبود طعم قهوه (كه حتي تا 98درصد تاثير دارد) لازم است يك سيستم فيلتراسيون خوب آب به ليست خود اضافه كنيد). فراموش نكنيد اگر مقدار مواد معدني آب شما بسيار زياد باشد، مي‌تواند تجهيزات شما را خراب كند

توستر صنعتي

در اكثر كافي‌ شاپ‌ها ساندويچ صبحانه يا حداقل نان و شيريني سرو مي‌شود، اين بدان معناست كه شما به يك توستر ريلي نياز داريد. طبق يك بررسي انجام شده حداقل 60درصد كافي‌ شاپ ها فر يا توستر دارند، بنابراين بايد به يك روش مطمئن براي تهيه سريع غذا فكر كنيد.

كسب اطلاعات بيشتر: قيمت تجهيزات آشپزخانه صنعتي

يخچال و فريزر صنعتي

وقتي كافي ‌شاپ خود را باز مي‌كنيد، به روشي براي تازه نگه داشتن مواد غذايي و لبنيات خود احتياج داريد. ويترين‌هاي يخچال‌دار و يخچال پيشخوان از موارد ضروري هستند. در مورد هزينه هاي آن نگران نباشيد. شما مي توانيد در قبال خريد محصولات شركت‌هاي نوشابه‌سازي يخچال رايگان دريافت كنيد.

هزينه راه اندازي كافي شاپ چقدر است؟

امروزه به دليل استقبال زياد از كافي‌شاپ‌ها، راه اندازي اين اماكن نيز رونق بيشتري پيدا كرده است. از اين رو افراد زيادي هستند كه تمايل به تاسيس كافي شاپ دارند. بايد به اين نكته توجه داشت كه جهت ورود به اين حوزه كاري مي‌بايست در ابتدا تحقيقات لازم را انجام داد و هزينه‌هاي لازم جهت راه اندازي كافي‌شاپ را شناسايي كرد.

هزينه صفر تا صد كافي شاپ به دو دسته هزينه‌هاي ضروري و هزينه‌هاي غير ضروري تقسيم مي‌شوند. از جمله هزينه‌هاي ضروري مي‌توان به خريد دستگاه‌ها و تجهيزات كافي شاپ لازم براي شروع كار اشاره كرد در واقع اين هزينه‌ها صرف مواردي مي‌شود كه براي شروع كار نياز است. در مقابل هزينه‌هاي غير ضروري هزينه‌هايي هستند كه بعد از شروع كار جهت توسعه كافي‌شاپ صرف مي‌شوند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.