بهترين شركت طراحي آشپزخانه صنعتي

تجهيزات آشپزخانه صنعتي

بهترين شركت طراحي آشپزخانه صنعتي

۷ بازديد

صد در صد اين كه شما خريد تجهيزات و لوازم آشپزخانه صنعتي خود را از بهترين شركت طراحي آشپزخانه صنعتي انجام دهيد، و طراحي آشپزخانه صنعتي تهران يا شهرستان را به آن ها بسپاريد، از مسائل و نكات حائز اهميت است. رستوران ها و در كل كسب و كار هايي كه در حوزه غذا فعاليت مي كنند، از بخش ها و قسمت هاي مختلفي تشكيل شده اند. اين بخش ها و قسمت هاي مختلف از آنجايي اهميت دارند كه يك رستوران، فست فودي و… را به هم پيوستن اين بخش ها تشكيل مي دهد و حضور هر كدام از آن ها در يك رستوران از اهميت بالايي برخوردار است. اما يكي از مهم ترين و كليدي ترين بخش هاي هر رستوران يا فست فود، آشپزخانه صنعتي است. در ادامه مقاله بهترين شركت طراحي آشپزخانه صنعتي هم همراه سورن كيچن باشيد تا بيشتر در مورد مسائلي مثل اين كه آشپزخانه صنعتي چيست، استاندارد هاي طراحي آشپزخانه صنعتي، انواع چيدمان آشپزخانه صنعتي، تجهيزات آشپزخانه صنعتي تهران، بهترين شركت طراحي آشپزخانه صنعتي و… بدانيد.

بهترين شركت طراحي آشپزخانه صنعتي در تهران

در قدم اول از بحث بهترين شركت طراحي آشپزخانه صنعتي و پيش از صحبت درباره طراحي آشپزخانه صنعتي تهران بهتر است كه كمي در مورد خود آشپزخانه صنعتي بدانيم. در پاسخ به اين كه آشپزخانه صنعتي چيست، بايد گفت كه آشپزخانه صنعتي كه در زبان انگليسي به آن Commercial Kitchen يا آشپزخانه تجاري هم گفته ميشود، آشپزخانه اي است كه اهدافش با آشپزخانه هاي معمولي و خانگي كاملا متفاوت است، در آشپزخانه تجاري يا صنعتي، هدف توليد و پخت غذا كسب درآمد است.

در ديد كلي، همان طور كه بسيار هم مشخص است، آشپزخانه صنعتي محلي است كه در آن غذا و خوراكي جات در تعداد و حجم بالا، آماده، پخته و سرو مي شوند. همچنين همه ي مكان هايي كه نياز به پخت تعداد زيادي خوراكي يا غذا دارند، مثل رستوران ها، هتل ها، بيمارستان ها، دانشگاه ها، تالار ها، ادارات، شركت ها، كارخانجات، سازمان ها، سالن هاي پذيرايي و… حتما داراي يك يا چند آشپزخانه صنعتي هستند.

كسب اطلاعات بيشتر: تجهيزات خط پخت آشپزخانه صنعتي

به جز شناخت بهترين شركت طراحي آشپزخانه صنعتي و مسائلي مثل رعايت استاندارد هاي طراحي آشپزخانه صنعتي، يكي مهم ترين گام ها در ايجاد يك آشپزخانه صنعتي، طراحي آشپزخانه صنعتي، تجهيزات و فضاي آن است. آشپزخانه صنعتي اگر استاندارد و طبق اصول طراحي شود، باعث استفاده بهينه از نيروي انساني و فضا مي شود و پخت و پز و آشپزي را راحت تر مي كند. طراحي آشپزخانه صنعتي فرمول و روش خاصي ندارد اما داراي استاندارها و اصولي مي باشد. براي تاسيس هر آشپزخانه كلي ايده خاص و منحصر به فرد وجود دارد كه باعث مي شود نتيجه اي متفاوت حاصل شود. اما تمام اين ايده ها و برنامه ها بايد با توجه به يك سري اصول و استاندارها عملي و اجرا شوند. بخش هاي مختلف يك آشپزخانه صنعتي عبارت اند از موارد زير.

بهترين شركت طراحي آشپزخانه صنعتي

بهترين شركت طراحي آشپزخانه صنعتي

  • بخش انبار
  • بخش شست و شو
  • بخش آماده‌ سازي غذا
  • بخش پخت بخش سرويس

استاندارد هاي طراحي آشپزخانه صنعتي

يكي از نكاتي كه همواره مورد توجه بهترين شركت طراحي آشپزخانه صنعتي مثل شركت فيدارسورن است، بحث استاندارد هاي طراحي آشپزخانه صنعتي است. امروزه سازمان هاي بين المللي و سازمان هاي ملي بهداشت تاكيد خاصي در اجرايي كردن استاندارد هاي مربوط به غذا و سلامت انسان دارند و ايران نيز از اين موضوع استثنا نبوده و وزارت بهداشت در مورد بهداشت مواد غذايي و آشپزخانه  ها حساسيت خاصي نشان داده و نظارت بر اين مورد را به طور جدي دنبال مي كند. از همين رو پيش از شناخت انواع چيدمان آشپزخانه صنعتي، بهتر است كه كمي با اين استاندارد ها آشنا باشيد. در قسمت پاييني يكسري از استاندارد هاي طراحي آشپزخانه صنعتي را مشاهده مي كنيم.

كسب اطلاعات بيشتر: ليست تجهيزات مورد نياز آشپزخانه صنعتي

  • قبل از توليد و در حين توليد توجه داشته باشيد محيط هاي آلوده و تميز تفكيك شوند.
  • پس از توليد محيط هاي آلوده و تميز در محل پرس كردن تفكيك شوند.
  • در محيط آشپزخانه گل شويي و شستشوي اوليه انجام شود.
  • مواد تازه درسردخانه (تره بار) نگهداري شود.
  • مواد اوليه حتما درانبارهاي نگهداري، نگهداري شود.
  • بايد سردخانه هاي نگهداري مواد اوليه از هم تفكيك شوند.
  • در انبارمواد اوليه تفكيك شوند. ديفراست رعايت شود.
  • آماده سازي لازم انجام شود.
  • مواد اوليه حتما سردخانه يا يخچال نگهداري شوند.
  • گوشت حتما آماده سازي شود.
  • همچنين مرغ و ماهي نيز بايد آماده سازي شود.
  • ميوه و تره بار آماده سازي شوند.
  • ساير موارد (لبنيات، تخم مرغ،…) نيز آماده سازي شوند.
  • در حين توليد محيط هاي آلوده و تميز تفكيك شوند.
  • توليد انواع غذا و پيش غذا رعايت شود.
  • توليد انواع سوپ ها و دورچين جدا باشد.
  • توليد كباب ها نيز تفكيك شود.
  • توليد خورشت ها و برنج ها هم به صورت جدا باشند.
  • توليد انواع سالادها نيز فضاي مجزا داشته باشند.
بهترين شركت طراحي آشپزخانه صنعتي

بهترين شركت طراحي آشپزخانه صنعتي

انواع چيدمان آشپزخانه صنعتي

يكي از مسائلي كه پيش از شناخت بهترين شركت طراحي آشپزخانه صنعتي بايد بدانيد، اين است كه شيوه هاي مختلفي براي چيدمان آشپزخانه صنعتي وجود دارند. چيدمان مناسب آشپزخانه تجاري، نيازهاي رستوران را به خوبي برآورده مي كند و كاركنان را قادر مي سازد به راحتي به مشتريان خدمات ارائه دهند. اگر به دنبال راه اندازي يك رستوران هستيد يا در طراحي فعلي رستوران خود با مشكلاتي مواجه هستيد كه نياز به بازسازي دارند، شيوه هاي مختلف چيدمان آشپزخانه صنعتي كه بهترين شركت طراحي آشپزخانه صنعتي آن ها را به شما معرفي خواهد كرد را، در قسمت پاييني ببينيد.

چيدمان ارگونوميك: در يك پيكربندي كاملا ارگونوميك كه توسط بهترين شركت طراحي آشپزخانه صنعتي صورت مي گيرد، تجهيزات آشپزخانه صنعتي با توجه به آنچه راحت ترين و كارآمدترين حالت براي سرآشپز و كارگران آشپزخانه فراهم آورده شده باشد، چيده شده اند. معمولا مصرف انرژي كارآمد در اين روش از اهميت  بالايي برخوردار نيست.

چيدمان جزيره اي: در دو نوع آشپزخانه هاي صنعتي و مسكوني، چيدمان هاي جزيره اي رايج هستند. اين شيوه تركيب بندي به چيدمان منطقه اي شباهت بسياري دارد با اين تفاوت كه بلوك اصلي در وسط قرار گرفته است. به طور معمول، در آشپزخانه هاي صنعتي با سبك جزيره، تجهيزات پخت و پز در وسط قرارمي گيرند و مكان  آماده سازي مواد غذايي، ذخيره سازي و انتقال غذا به مشتري در كنار ديوارهاي اطراف در نظر گرفته مي شوند.

چيدمان خط مونتاژ: اين نوع طراحي تجهيزات كه توسط بهترين شركت طراحي آشپزخانه صنعتي صورت مي گيرد، براي آشپزخانه هايي مناسب است كه اغلب تعداد زيادي از يك نوع غذا مانند پيتزا و يا ساندويچ ها را تهيه مي نمايند. در يك تركيب بندي خط مونتاژ، تجهيزات، با توجه به نياز در كنار هم قرار مي گيرند و بخش هاي مختلف تجهيزات به طور معمول در يك خط  و گاهي هم متصل به هم قرار مي گيرند.

چيدمان منطقه اي: در چيدمان منطقه اي توسط بهترين شركت طراحي آشپزخانه صنعتي مثل فيدارسورن، آشپزخانه صنعتي به نواحي و بلوك هاي مختلفي تقسيم مي گردد. به طور كلي، يك بلوك براي آماده سازي غذا، يك بلوك براي پخت و پز، يك بلوك براي فريزكردن و ماشين آلات يخساز صنعتي، يك بلوك براي بهداشت و انبار شستشو و يك بلوك براي انتقال از  آشپزخانه و سرو غذا  وجود دارد.

كسب اطلاعات بيشتر: شركت تجهيزات آشپزخانه صنعتي

شركت طراحي آشپزخانه صنعتي تهران

اميد است مطالب بيان شده در طي مقاله بهترين شركت طراحي آشپزخانه صنعتي مثل اين كه آشپزخانه صنعتي چيست، طراحي آشپزخانه صنعتي تهران، انواع چيدمان آشپزخانه صنعي، بهترين شركت طراحي آشپزخانه صنعتي و… برايتان مفيد واقع شده باشند. در صورتي كه به دنبال طراحي آشپزخانه صنعتي براي كسب و كارتان هستيد، به شما پيشنهاد مي شود كه حتما سري به سايت فيدارسورن بزنيد. گروه فيدارسورن كه يكي از بهترين شركت طراحي آشپزخانه صنعتي ها هستند، و آمادگي دارند كه با ارائه مشاوره آشپزخانه صنعتي، هم آشپزخانه شما را به بهترين شكل ممكن طراحي كنند، و هم آن را با بهترين و باكيفيت ترين لوازم و تجهيزات آشپزخانه هاي صنعتي تجهيز كنند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.