خريد لوازم آشپزخانه رستوران

تجهيزات آشپزخانه صنعتي

خريد لوازم آشپزخانه رستوران

۲۵ بازديد

خريد لوازم آشپزخانه رستوران  از واجبات ره اندازي هر رستوراني است كه همه كساني كه وارد شدن به اين صنعت را مد نظر دارند، بايد به آن توجه ويژه اي داشته باشند. رستوران ها از اول تاريخ مشاغلي پر طرفدار و محبوب بودند. دليل آن هم اين بود كه هم سود خوبي داشت و كسب و كاري پر در آمد بود و هم پرستيژ و كلاس كاري بالايي داشت. البته مانند تمامي مشاغل، رستوران ها هم در كنار خوبي ها و ويژگي هايي كه دارند، برخي دردسر ها و زحماتي هم دارند. در صورتي كه مباحث مربوط به رستوران ها براي تان جالب است، يا رستوران گرد هستيد و يا اگر كه قصد خريد تجهيزات رستوران را داريد، در ادامه مطلب با ما همراه باشيد. مجموعه طراحي و تجهيزات آشپزخانه صنعتي فيدار سورن در زمينه تجهيز رستوران شما آماده ارائه خدمات مي باشد.

رستوران چيست؟

پيش از بيان مطالبي مثل خريد لوازم آشپزخانه رستوران، سعي مي كنيم با ابتدايي ترين و ساده ترين تعريفي كه به احتمال قريب به بقين شما با آن آشنايي نسبتا كاملي دارد، شروع كنيم، چيستي رستوران. رستوران يا غذا خوري نوعي واحد صنفي و تجاري است كه در آن انواع غذا ها طبخ و به مشتريان ارائه مي شوند. رستوران ها از آغاز تمدن و شهر نشيني بشر وجود داشته اند زيرا نياز به غذا از مهم ترين و ابتدايي ترين نياز هاي انسان است و تا ابد و آخرين روز دنيا هم به آن احتياج خواهد داشت.

دليل وجود رستوران از ابتدا هم اين مي باشد كه همواره در طول تاريخ افرادي وجود داشته اند كه به هر دليلي، چه بلد نبودن آشپزي و طبخ غذا و چه به دلايل ديگر قادر به آماده كردن غذا براي خود نبودند و براي تامين آن به غذا خوري ها يا همان رستوران ها مراجعه مي كردند. با توجه به همين موضوع نمي توان زمان مشخصي براي پيدايش اولين رستوران تاريخ مشخص كرد. همانطور هم كه مشخص است وسايل آشپزخانه رستوران، تنها متشكل از تحهيزات رستوران ها است و به تحهيزات كافه ها نيازي ندارد. همچنين نحوه چيدمان اشپزخانه رستوران يكي از مهم ترين موارد است كه حتما بايد به آن توجه ويژه داشته باشيد و براي چيدمان آن از يك فرد با تجربه در اين زمينه كمك بخواهيد.

خريد لوازم آشپزخانه رستوران

خريد لوازم آشپزخانه رستوران

كافه چيست؟

شايد برايتان سوال باشد كه در اين بحث كه مرتبط با رستوران و خريد لوازم آشپزخانه رستوران است، تعريف كافه چه كار مي كند؟. پاسخ به اين سوال در دو بخش بعدي خواهد بود و پس از آن شما كاملا متوجه دليل وجود آن خواهيد شد. كافه ها محل هايي عمومي هستند كه در آن ها به طور عمده انواع و اقسام نوشيدني هاي مواد غير الكلي و برخي غذا هاي سرد و گرم، هر چند به صورت محدود، به مشتريان ارائه مي شود. معمولا منوي كافه ها متشكل از انواع نوشيدني هاي بر پايه قهوه اعم از انواع لته، آمريكانو، قهوه ترك و… در كنار برخي نوشيدني هاي ديگر مثل اسموتي ها، نوشيدني هاي طبيعي، يكسري كاكتيل ها و… مي باشد. همچنين در كنار اين ها، و علاوه بر برخي خوراكي هايي كه كنار نوشيدني ها سرو مي شوند، مثل انواع كيك ها و…، يكسري غذا هاي گرم و سرد هم، هر چند به صورت محدود، در منوي كافه ها وجود دارند. همچنين كافه ها بالعكس رستوران ها به تحهيزات رستوران نيازي نداشته و تنها به لوازم راه اندازي كافي شاپ و تجهيزات كافه ها نيازمند هستند.

جهت مشاهده ليست كامل تجهيزات رستوران مي توانيد به صفحه مورد نظر مراجعه كنيد.

خريد تجهيزات كافه رستوران

كافه رستوران ها از ديگر انواع غذا خوري و كافه ها هستند. كافه رستوران ها را با توجه به خدمات، نوشيدني ها و غذا هايي كه ارائه مي دهند مي توان تركيبي از كافه ها و رستوران ها دانست. به اين ترتيب كه منوي كافه رستوران ها متشكل از بخشي از آيتم هاي رستوران و بخشي از آيتم هاي كافه ها است. به طور مثال، هم برخي از غذا هاي ايراني، كباب هاي پر طرفدار و برخي از فست فود هاي پر طرفدار در منو حضور دارند، و هم برخي نوشيدني هاي سرد و گرم پر طرفدار كافه ها مثل انواع نوشيدني هاي بر پايه قهوه و… .

كافه رستوران ها هم با اين هدف به وجود آمده اند كه محيطي را فراهم كنند كه هم كافه دوستان را راضي نگه دارد و هم رستوران گرد ها را. داستان تجهيزات كافه رستوران ها با كافه ها متفاوت است، زيرا در مورد كافه ها و رستوران ها، آن ها تنها به محدوده خيلي مشخص و محدودي از تحهيزات يك ديگر نيازمند هستند اما در مورد كافه رستوران ها قضيه متفاوت است و هر كافه رستوران هم به خرير تجهيزات كافه مثل لوازم و ابزار باريستا نياز دارد و هم به خريد لوازم آشپزخانه رستوران و ساير تجهيزات آن. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد صفر تا صد راه اندازي كافه رستوران با مجموعه فيدار سورن همراه باشيد. خريد لوازم آشپزخانه رستوران.

خريد لوازم آشپزخانه رستوران

خريد لوازم آشپزخانه رستوران

خريد لوازم آشپزخانه رستوران

احتمالا شما كه قصد راه اندازي رستوران و خريد لوازم آشپزخانه رستوران را داريد، اين را بدانيد كه رستوران ها معمولا يا شايد بشود گفت حتما، داراي آشپزخانه هاي صنعتي هستند كه نياز به تجهيزات رستوران صنعتي دارد، زيرا كار رستوران ها با آشپزخانه هاي ساده، كوچك و غير مجهز راه نميفتد. آشپزخانه صنعتي رستوران ها با توجه به شكل و شمايل و هدفي كه دارد، حتما بايد داراي تجهيزات كاملي باشد تا به بهترين شكل سفارشات و خواسته هاي مشتري را فراهم كند و رضايت او را جلب كند. آشپزخانه صنعتي خود به 5 قسمت مختلف تقسيم مي شود كه در قسمت پايين آن ها را مي بينيم.

1-بخش اول كه مهم ترين و مشهور ترين بخشي است كه شما در هنگام خريد لوازم آشپزخانه رستوران با آن سرو كار داريد، بخش مربوط به پخت و پز غذا و آشپزي است. از تجهيزات اين بخش هم مي توان به اجاق گاز ها، فرها، ديگ ها و قابلمه ها، ماهي تابه ها و ساير وسايل مربوط به پخت و پز اشاره كرد.

2- يخچال ها و محل هاي نگهداري مواد اوليه: مواد غذايي كه تهيه مي شوند با توجه شرايط خاص نگهداري اي كه دارند، نياز به جا و مكاني دارند كه در آن نگهداري شوند تا سالم و تازه بمانند و در صورت لزوم مورد استفاده قرار بگيرند. از مهم ترين وسايل و تجهيزات اين بخش كه در زمان خريد لوازم آشپزخانه رستوران بايد مورد توجه قرار بگيرند، مي توان به يخچال مواد غذايي، يخچال نوشيدني ها، انواع سبد و نگهدارنده هاي مواد خوراكي و… اشاره كرد. خريد لوازم آشپزخانه رستوران.

3- قسمت مربوط به تهيه و آماده سازي مواد اوليه براي طبخ: اين بخش از كار مرحله اي است كه در آن مواد اوليه تميز، خرد، تركيب و در كل آماده براي طبخ ميشوند. از با اهميت ترين وسايل اين بخش هم مي توان انواع چاقو ها، انواع ملاقه ها، دستگاه هاي همزن، دستگاه هاي غذا ساز و تركيب كننده، چرخ گوشت صنعتي و… را نام برد.

4- بخش شست و شوي ظروف: شما هر چه قدر هم كه ديگ ها، ظروف ميل غذا، ماهي تابه ها و در كل ظرف و ظروف بخريد، باز هم تعداد محدودي از آن ها را خواهيد داشت و به بخشي نيازمند خواهيد بود كه به صورت متداول اين ظروف را شست و شو و آماده استفاده مجدد كند. از تحهيزات اين بخش هم مي توان به سينك ظرفشويي، دستگاه ظرف شور، فرچه ها و اسكاچ هاي مختلف، شيرآلات بهداشتي و… اشاره كرد.

5- آخرين بخش هم كه در زمان خريد لوازم آشپزخانه رستوران حائز اهميت است مرتبط به سفارش گيري و سرويس دهي به مشتريان، مي باشد. اين بخش پس از طبخ و آماده شدن غذا بخشي بسيار مهم  از كار است. از تجهيزات اين بخش هم قاشق ها، چنگال ها، انواع بشقاب ها، ديس ها، چرخ هاي حمل غذا، سيني ها و… مي باشند.

خريد لوازم آشپزخانه رستوران

خريد لوازم آشپزخانه رستوران

قيمت لوازم آشپزخانه رستوران

در صورتي كه قصد راه اندازي و خريد لوازم آشپزخانه رستوران را داريد، بايد دنبال مركزي بگرديد كه تجهيزات رستوران با بالاترين و بهترين كيفيت را با مناسب ترين قيمت به شما ارائه دهد. يكي از اين مراكز معتبر كه هم اجناس با كيفيت را ارائه ميدهد، هم قيمت هايش مناسب است و شما مي توانيد براي خريد لوازم آشپزخانه رستوران از آنجا اقدام كنيد، فروشگاه فيدار سورن مي باشد. يكي از بهترين مركز فروش تجهيزات رستوران در تهران مجموعه فيدار سورن مي باشد كه تمامي تجهيزات را بدون واسطه و با مناسب ترين قيمت در اختيار شما قرار مي دهد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.