ليست تجهيزات آشپزخانه صنعتي

تجهيزات آشپزخانه صنعتي

ليست تجهيزات آشپزخانه صنعتي

۷ بازديد

براي راه اندازي يك آشپزخانه صنعتي لازم است كه در ابتدا ليست تجهيزات آشپزخانه صنعتي را بدانيد و شناخت درستي از ليست تجهيزات آشپزخانه صنعتي داشته باشيد. آشپزخانه هاي صنعتي در بسياري از ساختمان هاي اداري، رستوران ها، كارخانه هاف هتل ها و … جايپانه بسيار ويژه اي دارند و لازم است كه حتما بخشي به آشپزخانه صنعتي اختصاص داده شود. ممكن است با نگاهي كوتاه به ليست تجهيزات آشپزخانه صنعتي برخي از آن ها را بخواهيد حذف كنيد و يا اينكه برخي را به صورت دست دوم تهيه كنيد. اما لازم است كه حتما يك ليست كامل از آن داشته باشيد كه بعدها دچار مشكل نشويد.

ليست تجهيزات آشپزخانه صنعتي به چهار گروه عمده تقسيم بندي مي شود كه مربوط به تجهيزات آماده سازي آشپزخانه صنعتي، تجهيزات مربوط به رستوران و پخت غذا، تجهيزات سرمايشي مربوط به نگهداري غذا و در نهايت تجهيزات شستشو تقسيم بندي مي شود. همانطور كه بيان شد احتمالا شما با توجه به كاربري و حجم غذاي خروجي در طول روز، نياز است كه برخي گزينه ها را از ليست تجهيزات آشپزخانه صنعتي حذف كنيد و در نهايت هزينه راه اندازي رستوران يا آشپزخانه صنعتي را كاهش دهيد.

ليست تجهيزات آشپزخانه صنعتي

ليست تجهيزات آشپزخانه صنعتي

ليست تجهيزات آشپزخانه صنعتي

با توجه به پيشرفت تكنولوژي اين رستوران ها و فست فودها هستند كه جايگزين غذاي خانگي شده اند. در همين راستا تجهيزات مورد نياز جهت آماده سازي نيز بايد ارتقا پيدا كند و بدانيد كه از چه تجهيزاتي براي آشپزخانه صنعتي خود بايد استفاده كنيد. تجهيزاتي كه مورد استفاده قرار مي گيرد به دليل استفاده صنعتي  بايد متريال خاصي داشته باشد تا بتوانند براي مصارف بالا مورد استفاده قرار بگيرند. به همين جهت هم عمر بيشتري خواهند داشت و هم از نظر بهداشتي و ايمني در سطح بالايي قرار بگيرند. در اين بخش مي خواهيم به طور مفصل به ليست تجهيزات آشپزخانه صنعتي اشاره اي داشته باشيم. در نظر داشته باشيد اگر قصد راه اندازي رستوران و كترينگ را داريد بهتر است براي شروع كار از مشاوره آشپزخانه صنعتي كمك بخواهيد تا بهترين و مناسب ترين تجهيزات را براي خود خريداري كنيد. با فيدار سورن همراه باشيد.

تجهيزات آماده سازي آشپزخانه صنعتي

ليست تجهيزات آشپزخانه صنعتي

ليست تجهيزات آشپزخانه صنعتي

تخته كار

اين ميز براي آماده سازي مواد غذايي به كار مي رود و معمولا استفاده بسيار زيادي دارد. شما براي خرد كردن گوشت،برش دادن سبزيجات و … مي توانيد از تخته كار استفاده كنيد. تخته كار عموما در مدل هاي مختلفي ارائه مي شود و نوع كاربري و قيمت آن ها با يكديگر متفاوت است.

ديگ خيساندن برنج

پا به هر رستوراني بزاريد محال است كه با بوي برنج مواجه نشويد و يا اينكه در منو آن ها غذايي بدون برنج مشاهده نكنيد. بيشتر غذاهاي ايراني با پخت برنج در ارتباط هستند و حجم زيادي از سفارشات باب رنج همراه است. از اين رو در هر آشپزخانه صنعتي حتما نياز به يك ديگ خيساندن برنج خواهيد داشت. اين ديگ از مهم ترين ليست تجهيزات آشپزخانه صنعتي مي باشد كه عموما نيز از جنس استيل است.

چرخ گوشت صنعتي

اگر يك اشپز حرفه اي داشته باشيد هرگز گوشت چرخكرده را از بيرون تهيه نمي كنيد. در آشپزخانه هاي حرفه اي گوشت به صورت آماده خريداري نمي شود چرا كه چرخ كردن گوشت نياز به تخصص دارد. براي اين كار به ليست تجهيزات آشپزخانه صنعتي خود يك چرخ گوشت صنعتي بايد اضافه كنيد.

اره استخوان بر

يكي از تجهيزات ضروري در آشپزخانه صنعتي اره استخوان بر مي باشد كه براي تكه كردن گوشت، قلم، استخوان و … به كار مي رود. اگر غذاهاي آشپزخانه صنعتي شما گوشتي است حتما اره استخوان بر را تهيه كنيد.

كسب اطلاعات بيشتر: مشاوره راه اندازي رستوران و كترينگ

دستگاه مخلوط كن

بسياري از اشپزخانه هاي صنعتي در ليتس منو خود كباب را دارند و يا اينكه از نان و يا شيريني هاي خاصي استفاده مي كنند. داشتن دستگاه مخلوط كن صنعتي يكي مهم ترين گزينه ها در ليست تجهيزات آشپزخانه صنعتي است كه با استفاده از آن مي توانيد مايه كباب، شيريني، نان و … را مخلوط كنيد.

يخ ساز صنعتي

دوراني كه رستوران‌ها و آشپزخانه‌هاي صنعتي براي رفع نياز يخ خود، سفارش بيروني مي‌گذاشتند، سپري شده و اكنون هر آشپزخانه صنعتي يك يخ ساز حرفه‌اي دارد. اين يخ ساز كمك مي‌كند تا به طور پيوسته يخ‌هاي قالبي در ابعاد مختلف در اختيار داشته باشيم.

خلال كن صنعتي

براي خلال كردن انواع مواد اوليه صنعتي كه به صورت يكدست و منظم باشد نياز به يك دستگاه خلال كن داريد. شما براي خلال كردن سيب زميني، هويج و … لازم است كه از يك دستگاه استفاده كنيد. البته اين گزينه به ميزان نياز روزانه شما نيز وابسته است و تعيين كننده ضرورت خريد اين دستگاه مي باشد.

سبزي خرد كن صنعتي

بديهي است كه انتظار نداريم در يك رستوران يا آشپزخانه بزرگ، خرد كردن سبزي‌ها به صورت دستي انجام شود. از طرفي ديگر تهيه سبزي آماده و خرد شده نيز هزينه‌ها را افزايش خواهد داد. به اين جهت هر آشپزخانه حرفه‌اي و صنعتي به يك دستگاه سبزي خرد كن نياز دارد.

ميز دورچين استيل

اين ميز يكي از تجهيزاتي است كه شما مي‌توانيد به فراخور نياز خود، از آن صرف نظر كرده و يا براي تكميل تجهيزات آشپزخانه صنعتي خود، آن را خريداري كنيد. كاربرد اين ميز به اين شكل است كه تمامي مواد دورچين غذاها مانند كاهوي خرد شده، خيارشور، ترشي، گوجه فرنگي، زيتون و غيره به صورت مجزا در قالب‌هاي آن ريخته شده و حين پر كردن بشقاب‌ها يا ديس‌هاي غذا، به ميزان نياز از هر يك برداشت مي‌شود. اين ميز از ليست تجهيزات آشپزخانه صنعتي مي باشد.

تجهيزات پخت آشپزخانه صنعتي

ليست تجهيزات آشپزخانه صنعتي

ليست تجهيزات آشپزخانه صنعتي

اجاق گار صنعتي

اجاق گاز اولين مورد در ليست تجهيزات آشپزخانه صنعتي مي باشد. بسته به نوع كاربري شما مي توانيد اجاق گاز فردار و يا بدون فر خريداري كنيد. اجاق گازها انواع مختلفي دارند و مي توانيد مدل هاي متنوع آن را در فروشگاه فيدار سورن مشاهده كنيد و بسته به نياز خود يكي از آن ها را برگزينيد.

دستگاه دم كن برنج

در بخش پيشين در مورد ضرورت خيس كردن برنج صحبت كرديم و مي دانيد كه يكي از نيازهاي اوليه هر رستوراني مي باشد.دقت داشته باشيد كه دم كردن برنج در هر رستوراني يك كار كاملا حرفه اي است و بايد به وسيله دم كن برنج انجام پذيرد. اين دستگاه را مي توانيد در ليست تجهيزات آشپزخانه صنعتي مشاهده كنيد.

تابه گردان يا سرخ كن صنعتي

اين دستگاه براي سرخ كردن انواع مختلف غذاها مورد استفاده قرار مي گيرد. شما براي سرخ كردن سيب زميني، ماهي، مرغ و … نياز به يك وسيله داريد. قطعات تابه گردان به راحتي قابل شستشو و پاك كردن رد روغن مي باشند. جنس اين تايه استيل مي باشد و كيفيت سرخ كردن در آن بسيار بالا مي باشد.

كسب اطلاعات بيشتر: استانداردهاي طراحي آشپزخانه صنعتي

كباب پز گازي صنعتي

كباب‌پز گازي و نيز كباب پز ذغالي، عملكردي شبيه به هم داشته و در بسياري از آشپزخانه‌هاي صنعتي و رستوران‌ها براي پخت كباب، مورد استفاده قرار مي‌گيرند. با توجه به منوي غذايي رستوران‌ها و آشپزخانه‌هاي صنعتي ايراني، نمي‌توان هرگز كباب‌پز گازي يا ذغالي را از ليست تجهيزات آشپزخانه صنعتي حذف كرد. براي خريد اين دستگاه پيشنهاد مي كنيم حتما به فروشگاه فيدار سورن سري بزنيد.

كباب پز تابشي

اگر مي‌خواهيد بوي پخت كباب، پيچيده نشده و به علاوه چربي كباب نيز به خوبي گرفته شود، كباب پز تابشي بهترين گزينه براي شما خواهد بود. به كمك اين دستگاه صنعتي، مي‌توانيد بهترين پخت كباب را بدون راه افتادن دود و بوي آن داشته باشيد. (البته توجه داشته باشيد كه با توجه به امكانات و حرفه‌اي‌تر بودن اين دستگاه، قيمت گران‌تري نيز نسبت به نمونه گازي يا ذغالي دارد.)

هود صنعتي

هود صنعتي داراي قدرت مكش فوق العاده‌اي بوده و در عين حال عملكردي مشابه هودهاي خانگي دارد. اين هودها را در بخش پخت غذا نصب كرده و بخار و بوي پخت انواع غذاها را به اين شكل از فضاي آشپزخانه خارج مي‌سازند. اين دستگاه جزو ليست تجهيزات آشپزخانه صنعتي مي باشد.

تجهيزات سرمايشي و نگهداري

ليست تجهيزات آشپزخانه صنعتي

ليست تجهيزات آشپزخانه صنعتي

يخچال ويتريني

يخچال ويتريني نوعي از يخچال در آشپزخانه‌هاي صنعتي است كه شيشه‌اي بودن جداره‌هاي آن، باعث مي‌شود كه ديد كامل نسبت به اقلام موجود در يخچال وجود داشته و كاربري آن‌ها ساده تر شود. اگر سري به رستوران هاي سلف سرويس زده باشيد حتما يخچال هاي ويتريني را مي توانيد مشاهده كنيد.

گرمخانه شيشه اي

گرمخانه شيشه‌اي در قياس با ساير گرمخانه‌هاي آشپزخانه صنعتي، داراي اين حسن است كه مي‌توان اقلام داخل آن را مشاهده كرد. مي توانيد گرمخانه ايستاده ويتريني ساخت شركت فيدار سورن گرم و سرد را مشاهده كنيد.

تجهيزات شستشوي آشپزخانه صنعتي

ماشين ظرفشويي صنعتي

حتما ديگر انتظار نداريد كه همچنان در آشپزخانه‌هاي صنعتي، شستشوي حجم بالاي ظروف به وسيله شخص انجام پذيرد! ماشين ظرفشويي صنعتي، اين كار را با دقت بالا انجام داده و سرعت انجام فرآيند را افزايش مي‌دهد.

ميز ظروف كثيف از ليست تجهيزات آشپزخانه صنعتي

ميز ظروف كثيف، ميز بزرگي است كه در ابعاد مختلف قابل سفارش بود و در واقع محل نگهداري ظروف پيش از وارد كردن آن‌ها به بخش شستشو است. چنين ميزي را مي‌توان در بخش دريافت ظروف تميز نيز تعبيه كرد.

سيخ‌شور صنعتي

سيخ‌شور صنعتي، همان طور كه از نام آن مي‌توان حدس زد، براي شستن سيخ‌هاي استفاده شده در آشپزخانه‌هاي صنعتي، كاربرد داشته و سرعت عمل را بالا مي‌برند. سيخ شور صنعتي در ليست تجهيزات آشپزخانه صنعتي قرار دارد.

سينك ظرفشويي صنعتي

اين سينك از جنس استيل بوده و لگن‌هاي آن عميق و كاملا بزرگ هستند. سينك‌هاي ظرفشويي صنعتي در دو مدل همراه با آبچكان يا بدون آبچكان و داراي يك قفسه در بخش زيرين هستند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.