خريد تجهيزات فودكورت

تجهيزات آشپزخانه صنعتي

خريد تجهيزات فودكورت

۸ بازديد

يكي از كسب و كارهاي پررونق راه اندازي فود كورت مي باشد. اما در ابتدا بايد بدانيم تجهيزات فودكورت چيست و به چه اقلامي براي راه اندازي اين كسب و كار نياز داريد. يكي از تفريحات اصلي مردم رفتن به رستوران ها و فست فودي است افراد براي گذران وقت خود و به دليل نبود امكانات و مراكز تفريحي به خوردن غذا در بيرون از خانه روي مي آورند و بخشي از تايم تفريح هفتگي خود را در يكي از رستوران ها و يا فست فودي ها مي گذرانند. بنابراين مي توان گفت راه اندازي آشپزخانه صنعتي يكي از مشاغل پردرآمد و پرسود محسوب مي شود. البته لازمه داشتن چنين مكاني تهيه تجهيزات آشپزخانه صنعتي مي باشد تا بتوان اين كار پردرآمد را شروع كرد. در اين مقاله مي خواهيم شما را با روش هاي راه اندازي يك كسب و كار جديد آشنا كنيم. با مجموعه فيدار سورن همراه باشيد.

جهت دريافت مشاوره راه اندازي آشپزخانه صنعتي با شماره 09122408711 تماس حاصل نماييد.

راه اندازي يك فست فود و يا فود كورت با بالاترين سطح كيفيت در هر بخشي از شهر مي تواند موفقيت شما را به ارمغان آورد چرا كه افراد در تمامي اقشار به غذاي بيرون از خانه علاقه مند مي باشند و آن را يكي از تفريحات خود مي دانند. با ما همراه باشيد تا با تعريف فود كورت و معرفي تجهيزات فودكورت شما را در اين مسير راهنمايي كنيم.

فود كورت چيست؟

تجهيزات فودكورت

تجهيزات فودكورت

فود كورت به فست فودها و رستوران هاي مجللي گفته مي شود كه داراي يك سالن غذاخوري مشترك مي باشند. در حقيقت يك فضاي بسيار بزرگي به عنوان يك سالن پذيرايي انتخاب مي شود كه مي توانند به شكل هاي مختلفي باشند و سپس دور تا دور اين سالن مراكز تهيه غذا وجود دارد كه افراد با توجه به ذائقه غذايي خود مي توانند غذاي خود را سفارش دهند و در فضاي فود كورت ميل كنند.

مراكزي در فودكورت ها فعاليت مي كنند عموما فست فودي هستند چرا كه افراد ميل بيشتري به خورد فست فود در بيرون از خانه دارند. اين مراكز عمومي هستند و تمامي افراد مي توانند از آن ها استفاده كنند. حال مي خواهيم بدانيم راه اندازي يك فوركورت به چه صورت مي باشد. در اين مقاله با فيدار سورن همراه باشيد.

نحوه راه اندازي فودكورت

راه اندازي فود كورت ها نيز مانند ساير فضاهاي غذاخوري نياز به تجهيزات مناسب خود دارد. تجهيزات فودكورت بسيار مشابه با تجهيزات رستوران و يا تجهيزات آشپزخانه فست فود مي باشد. اما انچه كه مهم است در وهله اول داشتن يك فضاي با اندازه بزرگ است. فود كورت ها عموما در طبقات بالاي يك برج چند طبقه و يا اخرين طبقه يك پاساژ ايجاد مي شوند كه سالن بزرگي را در اختيار داشته باشند و دور تا دور آن را غذاخوري ها فرامي گيرد. بدين منظور پس از تهيه فضاي مورد نياز بايد يك ليست از تجهيزات فودكورت مورد نياز را داشته باشيد. در ادامه در مورد تجهيزاتي كه براي راه اندازي اين فضا نياز داريد به بحث و بررسي مي پردازيم. در نظر داشته باشيد راه اندازي چنين فضايي و خريد تجهيزات فودكورت نياز به سرمايه اوليه هنگفتي دارد و در عين حال در صورتي كه اطلاعات كافي در اين زمينه نداشته باشيد ممكن است سرمايه شما از بين برود به همين دليل بهتر است كه براي شروع كار از يك مشاور راه اندازي آشپزخانه صنعتي كمك بخواهيد. در اين راستا مجموعه فيدار سورن آماده ارائه خدمات به شما عزيزان مي باشد.

تجهيزات فودكورت

غرفه هايي كه در فودكورت وجود دارد شامل رستوران ها و فست فود است. هدف از راه اندازي چنين فضايي افزايش سرعت و سهولت در ارائه و سرو غذا مي باشد. به همين دليل فست فودها غرفه هاي اصلي در فودكورت ها هستند و لذا تجهيزات فودكورت اغلب همان تجهيزان فست فود مي باشد. همواره عامل اصلي تعيين تجهيزات فودكورت و يا ديگر بخش ها، منو غذايي آن مي باشد تا مشخص شود از لوازم و تجهيزاتي قرار است استفاده كنيد. در حالت كلي يك دسته بندي براي تجهيزات فودكورت وجود دارد كه به شرح زير مي باشد:

  • تجهيزات آماده سازي
  • تجهيزات پخت
  • تجهيزات نگهداري
  • تجهيزات شست و شو

تجهيزات آماده سازي در تجهيزات فودكورت

تجهيزات آماده سازي به لوازمي گفته مي شود كه قبل از پخت غذا از آن استفاده مي گردد. به عنوان مثال براي برش زدن مواد از تخته كار استفاده مي كنند و يا براي چرخ كردن گوشت از يك چرخ گوشت صنعتي مي بايست استفاده گردد و يا براي خلال كردن سيب زميني از دستگاه خلال كن صنعتي استفاده مي شود. از ديگر تجهيزات آماده سازي در بخش تجهيزات فودكورت مي توان به خميرگير، خمير پهن كن، تاپينگ پيتزا و ساندويچ و … جزو تجهيزات آماده سازي فود كورت مي باشند.

تجهيزات فودكورت

تجهيزات فودكورت

تجهيزات پخت در تجهيزات فودكورت

پس از آماده سازي مواد غذايي نوبت به پخت غذا مي رسد. غذاهاي اصلي در فست فودي ها سيب زميني سرخ شده، برگر، پيتزا، ساندويچ و كنتاكي مي باشند. بنابراين براي اينكه غذاهاي اينچنيني بتوانيد طبخ كنيد نياز به تجهيزاتي مانند سرخ كن صنعتي، ساندويچ ساز، اجاق گريل، فر پيتزا و … داريد. با توجه به اينكه در روز چند غذا آماده سازي مي شود مي توانيد اين تجهيزات را با متناسب با ظرفيت تهيه كنيد. براي اين كار مي توانيد از مشاوره راه اندازي آشپزخانه صنعتي يعني فيدار سورن كمك بخواهيد.

كسب اطلاعات بيشتر: بهترين برند تجهيزات آشپزخانه صنعتي

تجهيزات نگهداري در تجهيزات فودكورت

از تجهيزات نگهداري در تجهيزات فود كورت براي تازه و سالم نگه داشتن مواد اوليه و هم چنين براي تازه و خوش طعم نگه داشتن غذاهاي پخته شده استفاده مي شود . مواد اوليه اگر به صورت منجمد باشند و يا نياز به هواي خنك براي حفظ سلامتي و ماندگاري داشته باشند بايد از تجهيزاتي مانند يخچال صنعتي يا فريزر صنعتي استفاده كرد. با توجه به ابعاد فضايي كه براي آشپزخانه فود كورت در نظر گرفته شده است مي توان از نوع ايستاده، صندوقي يا يخچال ميز كاري استفاده نمود. شوتينگ سيب زميني، يخچال ويتريني و گرمخانه ي شيشه اي نيز جزء تجهيزاتي هستند كه علاوه بر نگهداري غذاهاي آماده شده همچون يك ويترين براي جذب مشتري عمل مي كنند. تجهيزات ديگري مانند قفسه و كابينت هم براي نگهداري مواد اوليه خشك و هم چنين جهت گذاشتن ساير وسايل قابل استفاده است.

تجهيزات شستشو در تجهيزات فودكورت

در آشپزخانه فود كورت بايد فضايي براي شستن وسايل آماده سازي، مواد اوليه و هم چنين ظروف سرو در نظر گرفت. البته با توجه به نوع پذيرايي، همه ي وسايل پذيرايي ظروف يك بار مصرف هستند به جز سيني هاي پذيرايي كه قابل شست و شو هستند يكي از پر كاربردترين تجهيزات آشپزخانه صنعتي براي شستشو، سينك ظرفشويي صنعتي يا وان شست و شو است كه براي شستن همان سيني هاي پذيرايي و تجهيزاتي كه براي آماده سازي و پخت مورد استفاده قرار مي گيرد، كاربرد دارد. تجهيزاتي مانند كابينت آبچكان نيز براي خشك شدن سريعتر ظروف شسته شده، ضروري است.

كسب اطلاعات بيشتر: ليست كامل تجهيزات آشپزخانه بيمارستان

خريد تجهيزات فودكورت

تجهيزات فودكورت

تجهيزات فودكورت

همانگونه كه مي دانيد طراحي دكور فست فود و فود كورت و كافي شاپ و رستوران ايراني با يكديگر تفاوت دارد به عنوان مثال طراحي دكور فست فود نيازمند به دكوري با رنگ بندي شاد و نور پردازي آرامش بخش دارد، طراحي دكور كافي شاپ نياز به دكوري با رنگ بندي لاكچري دارد و طراحي دكور رستوران ايراني نياز به دكوري با رنگ بندي سنتي دارد. جهت خريد تجهيزات فودكورت نيز مي توانيد با شماره هاي درج شده تماس حاصل نماييد و پس از دريافت مشاوره رايگان، تجهيزات مورد نظر خود را خريداري كنيد. با مجموعه فيدار سورن همراه باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.