خريد لوازم كافه | ليست قيمت لوازم كافه

۹ بازديد

خريد لوازم كافه از ضروري ترين و واجب ترين كار هايي است كه هر فردي كه قصد راه اندازي كافه يا كافه رستوران را دارد، بايد به آن اقدام كند. كافه ها در چند سال اخير با توجه به اين كه مورد استقبال شديد مردم و علي الخصوص قشر جوان جامعه قرار گرفته اند، تبديل به مشاغلي جذاب شده اند. دليل اين جذابيت هم در اين موضوع مي باشد كه كافه، هم شغلي با پرستيژ و كلاس كاري بالا مي باشد و هم كسب و كار و شغلي پر درآمد است و سود خوبي را عايد صاحبش مي كند. اگر كه شما هم از آن دسته افراد اهل كافه گردي وامتحان كردن كافه هاي مختلف هستيد و يا اگر كه به فكر ورود به شغل و پيشه كافه داري هستيد، در ادامه مقاله هم همراه لوازم اشپزخانه صنعتي فيدارسورن بمانيد زيرا كه قرار است در ادامه حسابي به مباحث مربوط به كافه ها مثل خريد لوازم كافه پرداخته شود.

كافه؛ اين مكان دوست داشتني

خريد لوازم كافه | ليست قيمت لوازم كافه

پيش از اين كه يك راست برويم به سراغ مباحثي مثل خريد لوازم كافه و… بهتر است كه كمي درباره كافه گفت و گو كنيم. به تعريف و زبان ساده كافه ها را مي توان گفت، مكان هاي عمومي اي هستند كه افراد براي صرف انواع نوشيدني هاي گرم و سرد كه معمولا نوشيدني هاي بر پايه قهوه هستند، براي برگزاري نشست ها و جلسات كاري، براي گرفتن جشن هاي مختلف مثل جشن تولد، گداشتن قرار هاي دوستانه و عاطفي و… به آن ها مراجعه مي كنند.

كافه ها و خريد لوازم كافه همان طور كه گفتيم چند سالي است كه حسابي مشهور و پر طرفدار شده اند، به خصوص در ميان جمعيت جوانان و نوجوانان. محبوبيت كافه در ميان اين قشر جوان و نوجوان جامعه، به قدري است كه اغلب افراد اين گروه حتي زماني كه كاري براي انجام دادن ندارند و يا حوصله شان سر مي رود هم، به كافه ها مراجعه مي نمايند و به همراه نوش جان كردن انواع نوشيدني ها، وقت خود را به همراه دوستان و عزيزان شان در آنجا مي گذرانند.

منوي كافه ها معمولا همان طور كه گفتيم مشكل از انواع نوشيدني هاي سرد و گرم است. اين نوشيدني ها همان طور كه عرف كافه ها است، معمولا نوشيدني هاي سرد و گرم، بر پايه قهوه هستند، اغلب خريد لوازم كافه هم براي آماده كردن اين نوشيدني ها است. البته در اين ميان، آيتم هاي ديگري هم در منوي كافه ها وجود دارند. به عنوان مثل در بخش نوشيدني هاي گرم، امروزه تعداد كثيري از دمنوش هاي مختلف مثل گل گاو زبان و… و يا مواردي مثل هات چاكلت و… هم به منوي گرم كافه ها اضافه شده اند. همچنين در مورد منوي سرد كافه ها هم، موارد جديدي مثل انواع كاكتيل ها، انواع اسموتي ها، انواع شيك ها، انواع بستني ها، انواع شربت ها و نوشيدني ها طبيعي و… هم به چشم مي خورد.

البته اين را هم بگوييم كه چند سالي است كه منوي كافه ها دگرگون شده و شامل همچين آيتم هايي با استاندارد هاي اروپايي و آمريكايي مي باشد. به طوري كه در گذشته منوي كافه ها اين شكلي نبود و تنها از موارد بسيار محدودي كه در همه كافه ها هم يكسان بود تشكيل شده بود. به عنوان مثال موارد شاخص كافه ها تا گذشته اي نه چندان دور تنها شامل يكي دو نوع نوشيدني بر پايه قهوه محبوب، نوشيدني هايي تحت عنوان كافه گلاسه و يا سان شاين بود و چيز خاص و قابل توجهي در منوي آنها وجود نداشت.

فرق كافه با كافه رستوران چيست؟

از ديگر دسته مكان ها و كسب و كار هاي حوزه غذا كه پس از گسترش و همه گير شدن كافه ها نمايان شدند، چيزي به اسم كافه رستوران ها بودند. كافه رستوران را همان طور كه از نامش پيداست مي شود تركيب و پيوندي ميان كافه ها و رستوران ها دانست. هدف از ايجاد كافه رستوران ها هم اين بود كه با خريد لوازم كافه و رستوران، امكانات و محيطي را فراهم آورند كه مردم و مشتريان در حين اين كه غذا سفارش داده و ميل مي كنند، قادر باشند در همان مكان نوشيدني هاي غالب كافه ها مثل انواع نوشيدني هاي بر پايه قهوه را هم نوش جان كنند. البته اين حالت بر عكسي هم دارد يعني هدف ديگر هم اين بود كه اگر كسي برا صرف قهوه يا آيتم هاي كافه اي آمد هم، بتواند از انواع غذا هاي ايراني و فست فود نوش جان كند.

خريد لوازم كافه | ليست قيمت لوازم كافهخريد لوازم كافه | ليست قيمت لوازم كافه

يكي از فرق هاي عمده كافه رستوران ها با كافه ها در اين موضوع مي باشد كه كافه ها تنها اقدام به خريد لوازم كافه ميكنند و به طور نرمال داراي فضايي به نسبت كوچك، متوسط و دنجي هستند كه قصد ايجاد احساس دوستانه و راحتي را در افراد و مشتريان شان دارند. اين در حالي است كه كافه رستوران ها به طور نرمال در فضا هاي بزرگ و بعضا باغ ها قرار گرفته اند و وسعت كارشان، با بزرگي مكانشان همخواني دارد و قصد ايجاد راحتي و ايجاد حس خاص و با كلاس بودن در مشتريان و مراجعين شان را دارند.

از ديگر فرق هاي عمده كافه ها با رستوران ها هم منوي آن ها مي باشد. همان طور هم كه اشاره شد، منوي كافه ها صرفا متشكل از نوشيدني هاي گرم و سرد است كه قسمت اعظم اين نوشيدني ها هم بر پايه قهوه است. البته در كنار اين  نوشيدني ها خوراكي هايي مثل برخي از كيك ها و يكسري از انواع غذا ها به صورت محدود هم، در منوي آن ها وجود دارند اما ميشود گفت كه تمركز اصلي آن ها بر روي نوشيدني هاست.

اين موضوع با اين حال است كه در كافه رستوران ها منو متشكل از يكسري غذا هاي ايراني يا فست فودي كه مشهور بوده و طرفدار زيادي دارند، مي باشد و دركنار آن ها هم برخي از انواع نوشيدني هاي كافه ها وجود دارند. در كل درباره كافه رستوران ها اينطور مي شود گفت كه كافه رستوران مكاني براي ميل كردن نوشيدني ها و غذا ها است كه در منوي آن برخي از آيتم هاي غذايي و برخي از آيتم هاي كافه ها وجود دارند اما بر روي هيچ كدام به طور اختصاصي و كامل مانور داده نمي شود و هدف از اين تركيب و هم خريد لوازم كافه و هم خريد لوازم و تجهيزات رستوران، جذب افرادي است كه هم كافه و هم رستوران را در يك جا مي خواهند.

تفاوت كافه با كافي شاپ چيست؟

شايد زماني كه نام كافه يا كافي شاپ را مي شنويم در نظر مان هر دو به يك معني مي باشند، اما اين طور نيست. درست است كه هر دو براي راه انداخته شدن به خريد لوازم كافه نيازمندند و نوشيدني هاي گرم و سرد بر پايه قهوه سرو و به مشتريان تقديم مي كنند. اما يك تفاوت بسيار مهم با يكديگر دارند. تفاوت مهم كافه ها با كافي شاپ ها در اين مي باشد كه كافه ها در كنار اين كه انواع نوشيدني ها كه بر پايه قهوه نيستند را هم در منوي خود دارند، مكاني با طراحي خاص، فضاي زياد براي نشستن و راحت دارند تا افراد در همانجا نوشيدني خود را ميل كرده و تا هر زمان هم كه خواستند در آنجا بمانند. اما در مورد كافي شاپ ها، آن ها عموما تنها نوشيدني هاي بر پايه قهوه را آماده مي كنند و به طور نرمال يا از فضاي نشستن بهره مند نبوده و به صورت بيرون بر كار مي كنند و يا فضاي نشستن بسيار محدود و كمي دارند.

خريد لوازم كافه | لوازم صنعتي كافه

در هنگام خريد لوازم كافه، به اين دليل كه قزار است كار در مقياس بزرگ و با حجم بالا انجام شود و براي تعداد نسبتا قابل توجهي از مشتريان قهوه آماده شود، كساني كه قصد راه اندازي كافه يا كافي شاپ و خريد لوازم كافه را دارند، بايد از لوازم صنعتي كافه استفاده كنند. در صورتي كه افراد از لوازم صنعتي براي كافه يا كافي شاپ خود بهره ببرند، قادر خواهند بود سفارشات مشتريان را سريع تر و با كيفيت بالا تري آماده كنند و در نهايت هم رضايت مشتري را بهتر جلب نمايند.

خريد لوازم كافه | ليست قيمت لوازم كافهخريد لوازم كافه | ليست قيمت لوازم كافه

ليست لوازم كافه و باريستا

همان طور كه گفته شد، از مهم ترين كار ها در زمان راه اندازي كافه يا كافي شاپ، خريد لوازم كافه مي باشد. منتها شما نمي توانيد به طور يلخي و هر چه كه از لوازم كافه به چشمتان خورد را بخريد. بلكه در زمان خريد لوازم كافه به اين نياز داريد كه با ليست لوازم كافه و باريستا و آيتم هاي آن آشنا باشيد تا لوازمي كه به آن ها نياز داريد را به بهترين شكل تهيه كنيد، چيزي  از قلم نيفتد و چيزي اضافه خريداري نشود. از موارد ليست لوازم كافه و باريستا هم مي توان به دستگاه آسياب قهوه، دستگاه اسپرسو ساز و… اشاره كرد.

اسپرسوساز صنعتي

كمتر كسي است كه قهوه اسپرسو نخورده و يا نام آن را نشنيده باشد. اين نوع قهوه محبوبيت خاصي در ميان علاقه مندان به قهوه دارد. اين نوشيدني با دستگاه اسپرسوساز صنعتي ساخته مي شود كه به هنگام خريد لوازم كافه به آن برمي خوريد. لازم به ذكر است اين دستگاه براي ساخت نوشيدني هاي ديگر نيز كاربرد دارد.

آسياب قهوه صنعتي

اين ابزار يكي از ساده ترين ابزارهايي مي باشد كه مي توانيد براي آسياب كردن قهوه از آن استفاده كنيد. همانطور كه از نامش پيداست يك تيغه در مركز اين دستگاه قرار دارد كه با چرخش آن باعث آسياب شدن دانه هاي قهوه مي شود. به هنگام خريد لوازم كافه انتخاب يك آسياب قهوه صنعتي را فراموش نكنيد. قهوه ساز صنعتي با مناسب ترين قيمت.

ترازو

در كافه دو وع ترازو نياز داريد. يكي از آن ها ترازوي ديجيتال است كه در مغازه ها نيز آن را ديده ايد. اين ترازوي ديجيتال براي وزن كردن قهوه و فروش به مشتري استفاده مي شود. دومين نوع آن يك ترازوي كوچك و حساس است كه به آن اسكيل نيز گفته مي شود. اسكيل براي اندازه گيري وزن دقيق قهوه و يا اندازه گيري زمان عصاره گيري مورد استفاده قرار مي گيرد و جزو ليست خريد لوازم كافه است.

سيلو

سيلو وسيله اي است كه براي نگهداري قهوه از ان استفاده مي شود. عموما قهوه بايد در محفظه هايي خشك و خنك نگهداري شود. بسياري از كافه ها براي اينكه دانه هاي قهوه را در معرض ديد مشتري قرار دهند از سيلو استفاده مي كنند كه سبب زيبايي دكور شما نيز مي شود.

تمپر مت

برخي از لوازم كافه مانند تمپر مت اسم عجيبي دارند و در عين حال بسيار كاريردي مي باشند. در ميان لوازم باريستا و يا ليست خريد لوازم كافه حتما نام تمپر مت را ديده ايد. اين وسيله جايي براي گذاشتن تمپر و يك زيري راحت براي تمپر كردن قهوه است.

ناك باكس

از ديگر لوازم جالب باريستاكارها مي توان به ناك باكس اشاره داشت. اين محصول را حتما در ليست خريد لوازم كافه ي خود قرار دهيد. مناسب ترين قيمت آن را مي توانيد در فيدار سورن مشاهده كنيد. از ناك باكس براي ريختن تفاله هاي قهوه در آن استفاده مي شود.

خريد لوازم كافه | ليست قيمت لوازم كافه

پيچر يا شيرجوش

بسياري از نوشيدني هايي كه مربوط به كافه مي شود نياز به شير دارند. براي درست كردن آن ها نياز به يك پيچر يا شيرجوش داريد. پيچر در مدل هاي مختلفي عرضه مي شود كه مي توانيد مناسب ترين آن را در ميان ليست خريد لوازم كافه و لوازم باريستاي خود قرار دهيد.

كتري يا كتل

بسياري از نوشيدني هايي كه در كافه درست مي شوند مانند چاي ماسالا و يا كافي ميكس نياز به آب جوش دارند كه مي توان براي اين كار از كتري يا كتل استفاده كرد. فرق كتل با كتري معمولي در اين است كه جريان آب ملايم و يكساني را براي قهوه آماده مي كند كه قهوه را خوش طعم تر مي كند.

اپرون

لباس باريستاكار و يا كافه من كمي متفاوت است ديگر لباس ها مي باشد. در يك آشپزخانه كافه بايد مشخص شود كه باريستا كيست. بدين ترتيب بايد از روپوشي خاص استفاده شود. جهت خريد لوازم كافه و يا لباس باريستا كار مي توانيد به فروشگاه فيدار سورن مراجعه كنيد.

بهترين اسپرسوساز براي كافه چيست؟

اگر كه به دنبال خريد لوازم كافه و لوازم صنعتي كافه مثل ليست لوازم كافه و باريستا هستيد، به شما پيشنهاد مي شود كه سري به سايت گروه فيدار سورن بزنيد. گروه فيدارسورن با تجربه طولاني اي كه در زمينه فروش لوازم آِشپزخانه صنعتي، كافه و… دارد، آماده است كه شما را در زمينه خريد لوازم كافه مثل تهيه و خريد بهترين اسپرسو ساز براي كافه ها، ياري نمايد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.